W marcu i kwietniu br. nasza szkoła pierwszy raz w historii przystąpiła do ogólnopolskich zawodów e-sportowych. Drużyna chłopców zagrała w Predator Games 2023 - Międzyszkolnych Rozgrywkach Gamingowych dla 1024 szkół. Zawody zostały rozegrane w czterech grach online: League of Legends, Fortnite, RocketLeague i szachach. Było to jedyne takie wydarzenie e-sportowe dla uczniów, którzy ukończyli 13 lat. Celem zawodów było by młodzi pasjonaci gamingu mogli zrealizować swoje marzenia o byciu profesjonalnym e-sportowcem, choć nie musieli mieć żadnego przygotowania. Była to też okazja do pokazania, że gry komputerowe mogą łączyć dzieci i rodziców, szkołę i uczniów, być dobrą zabawą połączoną z samorozwojem.Gaming ma pozytywny wpływ na rozwój społeczny i poznawczy młodego człowieka. Pomaga rozwijać komunikację i umiejętność przetwarzania informacji, czy rozwiązywania problemów i kompetencje strategiczne. Poprawia koordynację psychoruchową i podstawowe przetwarzanie obrazu.
Naszą szkołę reprezentowało 13 zawodników: Kacper Żelasko (kapitan), Oktawian Sztuka, Piotr Pazdro, Jakub Kasprowicz, Oskar Gnida, Olaf Leśniak – LoL; Filip Stala (kapitan), Kamil Pazdro, Karol Skop, Patryk Śpiegowski - RocketLeague; Jakub Gudz (kapitan), Kacper Kamuda – szachy oraz Witor Jagusiak (kapitan), Jakub Kasprowicz, Kacper Żelasko, Oskar Gnida – Fortnite.
Niestety chłopakom nie udało się przejść do następnej rundy, ale podczas losowania drabinek turniejowych każda z naszych drużyn trafiła na zawodników ze szkół średnich, których stopień zaawansowania (range) był znacznie wyżywszy. W LoL chłopcy po walce przegrali z drużyną Zespołu Szkół nr 5 w Rybniku (technika), ekipa RocketLeague ulgła Zespołowi Szkół Mechanicznych Elektrycznych i Elektronicznych w Toruniu. Natomiast szachistom zawodnikom Fornite nie udało się awansować do drugiego dnia rozgrywek.
Pomimo porażek chłopcy świetnie się bawili, mieli okazję spróbować swoich sił w zawodach ogólnopolskich, w których byli jednymi z najmłodszych uczestników, ale przede wszystkim rozwijali mnóstwo przydatnych umiejętności, na przykład szybkie analizowanie sytuacji i podejmowanie decyzji. Jako drużyna podnosili pewność siebie, a także mieli poczucie akceptacji i przynależności.
Nagrodą za wysiłek i trud podjęty w tych zawodach były profesjonalne plecaki na sprzęt komputerowy, które otrzymali wszyscy zawodnicy.